piątek, 15 marca 2019

Kwiaty na przedwiośniu

   Pogorszyła się pogoda, dni są szare, czasami tylko wychodzi słońce. W marcu przeżyłam już burzę z gromami i błyskawicami, podczas której spadło trochę gradu. Od dłuższego czasu nie opuszczają nas wichury.
   Jednak wiosny nic nie może zatrzymać. Na naszej działce jeszcze kwitną przebiśniegi, sfotografowane przed tygodniem, są tłuściutkie i jędrne. 


Dalej kwitną żółte krokusy, na dodatek fioletowe i białe mają pąki.




Wystarczy kilka ciepłych nocy, aby się rozwinęły.

   Pierwiosnki dalej są mizerne, jednak cieszą znajdujące się wokół nich liście tulipanów. 


Nie wiem, ile tulipanów przeżyło od ubiegłego roku, bo jeszcze nie wszystkie wzeszły.


   Jednak najbardziej cieszy mnie śnieżyca wiosenna, której cebulki dostałam kilka lat temu od naszej sąsiadki.



   Ten piękny kwiatuszek jest w Polsce pod częściową ochroną. Niedawno w telewizji widziałam w jakimś lesie całe łany śnieżycy. Nie wiem, jak można zrywać te słodkie kwiatuszki, nawet sobie nie wyobrażam ich w bukiecie.

   W markecie kupiłam 15 cebulek krokosmii i mam nadzieję, że wśród nich będą pomarańczowe, bo czerwone mam już od wielu lat. Spodobały mi się też kwiaty ismeny błonczatki o niezwykle oryginalnych białych kwiatach. Niestety, w opakowaniu są tylko trzy cebulki. Do kompletu dokupiłam też trzy cebulki lilii azjatyckich i już nie mogę się doczekać, jakie będą kolory, bo na opakowaniu widać lilie białe, różowe, bordowe, żółte i pomarańczowe. Powinnam te kwiaty zasadzić od marca do maja, więc chyba jeszcze się powstrzymam i poczekam, aż będzie cieplej.

13 komentarzy:

  1. Piękna wiosna u Ciebie Aniu. U mnie też pierwiosnki kiepskie i tulipany słabo wschodzą. Pozdrawiam cieplutko i życzę udanego weekendu.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lenko, nawet mizerne kwiatki cieszą, bo się za nimi stęskniliśmy.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  2. Widać już wiosnę u Ciebie i cieszy. * Pepa będzie u moich dzieci. Wnuczka już się nie może doczekać. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pepa też się chyba ucieszy, ale i tak będzie za Tobą tęsknić.
      Serdeczności.

      Usuń
  3. Jakie piękne kwiaty wiosenne, u Ciebie to wiosna chyba szybciej przychodzi :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że u nas wiosna jest szybciej, choć teraz już się ochłodziło.
      Do Ciebie też niedługo zawita wiosenka.

      Usuń
  4. Wszystkie wiosenne kwiatuszki są piękne, mnie szczególnie urzekły Twoje śnieżyce wiosenne!
    Dziękuję za piękny powiew wiosny !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, jestem szczęśliwa, że moja sąsiadka jest taka hojna i obdarowała mnie cebulkami śnieżycy.
      Pozdrawiam w pierwszym dniu wiosny.

      Usuń
  5. Klik dobry:)
    Ach, jak tu wiosennie i przyjemnie. Aż się uśmiechnęłam w ten pochmurny i ciemny dzień.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. AlEllu, najbardziej wiosennie jest dzięki Twojemu nagłówkowi :)
      Gorąco pozdrawiam w dość pochmurny dzień.

      Usuń
  6. Po wyjątkowej zimie z utęsknieniem czekałyśmy na nadejście wiosny. Pamiętam, że też nie przepadasz za zimą. Wszystkie wiosenne kwiaty są dla nas wielka radością.
    W ostatnim czasie mam problemy z kręgosłupem. Do 2 kwietnia mam kolejna serię zastrzyków ale po wczorajszej wizycie u lekarza mam zezwolenie na chwilowy pobyt przy komputerze.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo, współczuje Ci, bo wiem, jaki to ból. Też kiedyś dostawałam zastrzyki, oprócz tego miałam okłady z parafiny i jonoforezę. Ból był tak niesamowity, że nie mogłam spać w nocy, ale i tak mąż odwoził mnie do pracy, bo nie poszłam na zwolnienie lekarskie. Po wejściu do klasy, siadałam za biurkiem i nawet nie drgnęłam przez 5 czy 6 godzin lekcyjnych.
      Lepiej zostaw komputer na kilka dni czy nawet tygodni.
      Życzę powrotu do zdrowia.

      Usuń
  7. W tym roku już końcówka kwietnia a ładnych kwiatów dalej nie ma... zimno, ponuro, wszystko dlatego. Nie mają zwyczajnie kiedy urosnąć. Zobaczcie na https://florexpol.eu/nasiona-kwiatow-wieloletnich/3647-gipsowka-wiechowata-o-kwiatach-pelnych.html jak piękne kwiaty powinny już wyglądać. Wiosno przybywaj!

    OdpowiedzUsuń