czwartek, 20 sierpnia 2015

Na szczęście skończyły się upały

   Wielbiciele temperatury powyżej 30 stopni mogą czuć się rozczarowani, że już sobie poszła, ja się z tego cieszę, bo nareszcie można pooddychać rześkim powietrzem i nie zalewać się potem po wejściu ze słońca do klimatyzowanego pomieszczenia. Myślę, że odetchnęły też wszystkie rośliny, bo nie pali je afrykańskie słońce.
   Nareszcie można było skosić wszystkie trawniki, na których mimo suszy obficie wyrosła trawa, co można zobaczyć na zdjęciach ze słonecznikiem.



   Nasze słoneczniki często odwiedzają trzmiele, ten jeden spokojnie okrążał sobie słonecznikową tarczę i nie zwracał uwagi na to, że ktoś go fotografuje.



   W dalszym ciągu rozwijają się astry chryzantemowe. Na pewno zbiorę z nich nasiona i w przyszłym roku też wysieję, bo warto.


   Gdy się wiosną kupuje nasiona czy cebulki kwiatów, nigdy nie wiadomo, czy kolor będzie odpowiadał temu, jaki jest na opakowaniu. Niejednokrotnie o tym się przekonałam.  Oprócz różowych astrów zaczynają kwitnąć też białe i myślę, że będą niemniej piękne niż te powyżej, chyba że w ostatniej chwili zmienią kolor.


   Na zdjęciu, gdzie na pierwszym planie są żeniszki, widać, że łączki są już skoszone i wyglądają tak, jak powinny wyglądać. Gdyby to były łączki z kwiatami polnymi, na pewno byśmy je zostawili w spokoju.


   I na koniec umieszczę zdjęcie lobelii w gruncie, która kwitła o wiele dłużej niż w donicy.



 Życzę wszystkim pięknej, mało upalnej pogody, bez burz i silnego wiatru.

9 komentarzy:

  1. Aniu, temperatura nareszcie odpuściła i jest czym oddychać. Ja mogę nareszcie wyjść z domu. Przez dwa dni portal Twoja Pogoda straszył powrotem do upałów, ale dzisiaj wycofał się z tych prognoz. Temperatura ma być przyjazna dla ludzi i zwierząt. U nas jest susza okropna, deszczu nie było od dawna i nic go nie zapowiada w najbliższej przyszłości. Szkoda, o bardzo jest potrzebny.
    Piękne są Twoje słoneczniki, a chryzantemy, które są dla mnie najpiękniejszymi po różach kwiatami mają śliczny kolor. Koniecznie zachowaj nasionka z tego gatunku, jest piękny.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jolu, może młodym takie upały nie przeszkadzają, ale osobom w pewnym wieku- bardzo. U nas w mieście też jest susza, szkoda mi wyschniętych, żółtych trawników i zwiędłych liści różnorodnych krzewów. Miasta, niestety, nie stać na podlewanie.
      Te różowe astry chryzantemowe spełniły moje oczekiwania. Zawsze mieliśmy astry, ale nie takie piękne.
      Serdeczności przy znośnej temperaturze.

      Usuń
  2. Witaj Aniu ! U mnie temperatura wprawdzie spadła ale nie było ani kropli deszczu...!
    Jestem zachwycona Twoimi pięknymi słonecznikami i astrami chryzantemowymi !!!
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, u nas też jest dużo chłodniej, szczególnie w nocy. Już nie muszę spać na kołdrze, lecz pod kołdrą.
      Niestety, słoneczniki i astry to zapowiedź zbliżającej się jesieni.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  3. Cudny ten słonecznik.przypomniał mi takie małe pole słoneczników u mojej Mamy.Ze zmiany temperatury równiez się cieszę,wreszcie jest normalnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anastazjo, we Francji widziałam wielohektarowe pole słoneczników. To dopiero był niesamowity widok.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  4. Ja nadal w oczekiwaniu na deszcz resztkami deszczówki podlewam co najważniejsze, maliny. Już trochę posprzątałam rabatki z wysuszonych roślinek. O koszeniu nie ma mowy, bo mizerna i wysuszona trawa. W sobotę natomiast strzyżenie żywopłotu. Pozdrawiam serdecznie Aniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anulko, współczuję Ci, nasz syn codziennie podlewa swoje dwa trawniki, bo są jeszcze młode i szkoda ich zmarnować.
      Te upały porządnie dały się we znaki wszystkim posiadaczom działek i ogródków. My musieliśmy podlewać jedynie kwiaty w donicach.
      Współczuję Twojemu mężowi tego strzyżenia, bo to żmudna praca, my do ostrzyżenia mamy tylko cztery bukszpany.
      Gorąco pozdrawiam.

      Usuń
  5. Ladnie masz... Jak masz chwilke, to kliknij moja notke. Moze ci sie przyda

    OdpowiedzUsuń