wtorek, 24 kwietnia 2018

Zakwitły tulipany!

   Na naszej mokrej i zimnej działce wyjątkowo wcześnie zakwitły tulipany. Nie rozumiem, dlaczego nie pojawiły się te w żółtym kolorze, które zawsze są pierwsze. Na razie ich nie widać i ciekawi mnie, gdzie się podziały.











Pamiętam, że wiele lat temu podczas majówki byłam w Wiedniu i zachwycałam się kwitnącymi tulipanami,  bo na naszej działce tulipany dopiero miały pąki. A teraz, proszę, do majówki jeszcze tydzień, a tulipany kwitną. Oczywiście nie wszystkie, ale to bardzo dobrze, bo po co naraz cieszyć się z tych pięknych kwiatów.
   Pomału zaczynają się pokazywać inne kwiaty, np. szafirki, na razie są nieśmiałe, ale niedługo będą cieszyć nasze oczy. 


Dalej kwitną żonkile i hiacynty. 


Na krzewach też pojawiają się kwiaty, np. na pigwowcu,


żylistku szorstkim,


bzie,


migdałku, 


migdałku karłowatym

i gruszy.


   Tej pięknej kolorowej wiośnie ze zdumieniem przygląda się  szary kotuś.


    Na zakończenie jeszcze błękitny barwinek, o którym zapomniałam w poprzednim poście.


   Ostatnio nieco się ochłodziło, ale nie będzie to przeszkadzać  w wiosennym szaleństwie kwiatów.

24 komentarze:

  1. Wspaniała wiosna u Ciebie Aniu, aż miło popatrzeć. Kotek wygrzewa się na słońcu, wie co dobre.:) Pozdrawiam cieplutko!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lenko, nareszcie doczekaliśmy się tulipanów, bo wcześniej tylko patrzyłam smętnie na piękny nagłówek, a teraz już je mamy na działce.
      Kotek jest wspaniały.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  2. dziwna jest tegoroczna wiosna. Tulipany najczęściej zakwitały na Zofię, żylistek szorstki kwitnie w czerwcu i lipcu, bzy sporadycznie pojawialy się po długim majowym weekendzie.
    Aniu, czy Wasz migdałowiec karłowy ( Prunus Tenella już owocował? te małe brzoskwinki nie są jadalne ale pestki służą tylko do rozmnażania migdałka.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Łucjo, też nie rozumiem, co się dzieje z tą wiosną. Bzy zawsze kojarzą mi się z imieninami Zofii, konwalie z Dniem Matki, a tymczasem w pobliżu mojego domu bzy są już w pełnym rozkwicie, zaś konwalie już szykują się do kwitnienia.
      Migdałowiec karłowaty rośnie u nas już wiele lat, zawsze ma jakieś owocki, ale nigdy na nie nie zwracamy uwagi. U nas rozmnaża się jak perz przez jakieś rozłogi.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  3. Piękne zdjęcia kwiatów, jakoś na tym obecnym blogu wszystko u Ciebie piękniejsze :-)))
    Głaski dla koteczków ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krystyno, wiedziałam, że zwrócisz uwagę na tego słodkiego kotka.

      Usuń
  4. I u mnie kwitną tulipany w dużej donicy przy bramce. Szkoda tylko, że są dosyć krótkotrwałe. Pozdrawiam Aniu serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anulko, jak widzisz, u nas tulipany rosną wszędzie i kwitną w różnym terminie, dlatego długo będziemy się nimi cieszyć.
      Serdeczności.

      Usuń
  5. Jak pięknie musi w Twoim ogrodzie pachnieć..te tulipany i bez:D
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agnieszko, owszem, jest pięknie, tulipany raczej nie pachną, ale bez już zaczął.
      Pozdrawiam, czekając na burzę.

      Usuń
  6. Klik dobry:)
    Tulipany w tym roku zakwitły u nas wcześniej. Syn był w ogrodzie botanicznym w Łodzi, gdzie jest morze tulipanów. Był oczarowany, jak i tłumy ludzi tam spacerujących.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. AlEllu, też nie rozumiem tych anomalii przyrodniczych, przecież niedawno mieliśmy mrozy.
      Fakt, że tulipany botaniczne zakwitają najwcześniej, ale ja nie mam takich tulipanów, choć zawsze sobie obiecuję, że kupię cebulki.
      Serdecznie pozdrawiam.

      Usuń
  7. Widę , ze oprócz ciekawych kolorystycznie tulipanów masz tez bez. Bez jest rozczulający w swej delikatności , a zapach po prostu zniewala.Cud ..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Andante, w pobliżu mojego domu rośnie mnóstwo bzów i gdy kwitną, ich zapach roznosi się na kilkadziesiąt metrów.
      Spokojnej nocy.

      Usuń
  8. Nie znam się za bardzo na kwiatach, ale kwitnące tulipany uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiatów jest tyle, że nie sposób wszystkie je poznać.
      Pozdrawiam.

      Usuń
  9. Jest szalona wiosna w tym roku. Nie zdąży się napatrzeć na kwitnące kwiaty, a są już następne. U mnie nie ma już hiacyntów. Krzewy też cudownie kwitną. Mój migdałek nie wygląda tak pięknie, jak Twój. W zeszłym roku sporo gałązek zmarzło i nie ma ma dużo kwiatów. Może w przyszłym roku będzie lepiej. Drzewa owocowe z kwiatami uwielbiam. Ja i Pepa pozdrawiamy serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gigo, nasz migdałek rośnie w dość zacisznym miejscu, jest schowany za altanką, ale i tak kiedyś w maju nam zmarzł i nie mogliśmy podziwiać jego cudownych kwiatów.
      Ciekawa jestem, jaka pogoda będzie na zimnych ogrodników, u nas już zakwitła jabłoń i może nie zmarznie. Właściwie to poza ciężką pracą na działce nie z niej żadnych materialnych korzyści.
      Pozdrawiam serdecznie Ciebie i słodką Pepę.

      Usuń
  10. W tym roku jest pięknie. Wszystko kwitnie na potęgę. Byle lato nas nie zaskoczyło. Lubię tulipany, Twoje są nieziemskie. Pozdrawiam miło.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zbyszku, mam nadzieje, że lato będzie ładne, jednak wolę, aby nie było upalne, maksymalnie w dzień 25 stopni.
      Tulipany cały czas zakwitają.
      Pozdrawiam wiosennie.

      Usuń
  11. Aniu, Twoja działka eksploduje pięknymi wiosennymi kolorami ! Zaintrygował mnie Twój piękny żylistek, białego jeszcze nie widziałam ! Jak spotkam gdzieś w szkółce to napewno zaproszę żylistka do mojego ogrodu !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Aniu, proszę przyślij mi mailem nazwę maści bo nie mogę skojarzyć o jaką chodzi !
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Aniu, u mnie do późnych godzin śpiewają kosy, gdybyś nagrała chociaż kilka sekund śpiewu byłoby łatwiej ustalić. Kilka dni temu słuchałam śpiewu pana zięby i bylam bardzo zaskoczona że zięba jest tak doskonałym śpiewakiem !
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. U mnie tulipanki już przekwitły. Żółte kwitły tradycyjnie pierwsze, ale za to niektóre tulipany zmieniły kolory. Nie miałam w tym roku białych i kilku różowych.

    Bez w pięknym kwieciu, prawie przekwita, a normalnie dopiero by był na pąkach. Coś tydzień wcześniej w tym roku nadeszła wiosna.

    U mnie też kosy przepięknie śpiewają. Chyba w tym roku ich o wiele więcej jak w poprzednich latach. Z kolei kilka dni temu, czytałam lub słyszałam gdzieś w TV, że w Polsce zaczyna brakować wróbli, ponoć w niektórych rojona to dosłownie tragedia. U mnie niby są, ale niezmiernie mało.

    OdpowiedzUsuń